1 lipca 2016

Król i Królowa...czyli tutek na koronę z filcu!

Witam!

Dziś pokażę Wam jak zrobić koronę dla w/w rodziny królewskiej!

Potrzebowałam czterech. Dla Trzech Królewien i jednego Królewicza na klasowe urodziny mojej córki. Główkowałam trochę, żeby były porządne, ale niezbyt pracochłonne. Z dawien dawna miałam zaległy filc w kolorze żółtym i czerwonym i pojawiła się żaróweczka. Eureka!
Jak zrobić taką samemu? Voila!

KORONA (dla 4 latka)
- filc,
- nożyczki i/lub nóż krążkowy
- linijka,
- szpilki,
- nici,
- gumka,
- maszyna lub sprawne dłonie.

Krok po kroku.


1. Wytnij dwa prostokąty 42cm x 14cm. Dwa, ponieważ mój filc na jedną warstwę był za cienki.


2. Teraz trzeba zrobić górę korony.Zaznacz 4 cm od górnej krawędzi z obu stron.

3.Delikatnie narysuj linię.

4. Następnie zaznacz kropkami odstępy co 7 cm. Będzie ich sześć.

5. Kolejne kropki zaznacz na górnej krawędzi co 3.5 cm.

6. Tu widać po co te wszystkie kropki. Łączymy je w zygzaki typowe dla królewskiej korony.

7. Spinamy oba prostokąty i zaczynamy dokładne wycinanie zygzaków. Uwaga, żeby filc się nie przesuwał. Można to zrobić na każdym prostokącie osobno, jeśli ktoś woli.
 

8. Ma to wyglądać tak. Stronę, na której zaznaczaliśmy ołówkiem kropki i linie, chowamy do środka.

9. Następnie przygotowujemy gumkę. Moja ma 2 cm x 13cm (z tego ok. 3 cm poszło na wszycie). Zanim dobierzemy dł gumki przymierzmy koronę z gumką do głowy.

 10. Kolejny etap to spięcie i szycie. Ręczne lub przy maszynie. Ja szyłam przy maszynie dość gęstym zygzakiem.

Tak się prezentuje na koniec.


Tu na Modelce.

A tu cały zestaw, który zobowiązałam się zrobić :)

Trudne? Chyba nie. Podzielcie się proszę jak już wykonacie swoją :)
Mam nadzieję, że tutek Wam się przyda.
Dobrej zabawy!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz